Over het koor

Waarom heten we eigenlijk Liefdesliederenkoor?

Denk je bij ‘Liefdesliederenkoor’ eerder aan smartlappen dan aan Bach of Händel? Dan zit je er niet ver naast. In 1991 ontstond het koor namelijk spontaan na een workshop smartlappen zingen. Kort daarna kwam dirigent Marc Buijs erbij. Hij nam enkele jaren later het initiatief om klassiek repertoire te gaan zingen. Marc leerde het koor noten lezen en klassieke muziek beter te begrijpen. Inmiddels zingt het Liefdesliederenkoor alleen nog klassieke muziek, van Middeleeuws tot hedendaags. Inclusief grote, beroemde werken zoals de Mis in c van Mozart, Ein deutsches Requiem van Brahms , Bachs Johannes Passion en Händels Messiah.In ruim 30 jaar heeft het Liefdesliederenkoor in de regio Arnhem/Oosterbeek/Renkum een behoorlijke naam opgebouwd. Een naam die we expres niet hebben veranderd. Immers: alle muziek gaat over de liefde!

Dag Concertzaal, welkom in de Remonstrantse Kerk!

Jarenlang repeteerden we in de Concertzaal Oosterbeek, maar sinds januari 2023 houden we onze repetities in de Remonstrantse Kerk, Wilhelminastraat 10, 6862 HC Oosterbeek. Een prachtig, sfeervol kerkje waar we ons direct thuis voelden. (Onze repetitieavond is ook veranderd: van de maandagavond zijn we verhuisd naar de donderdagavond.)

De sfeer in het koor

Het Liefdesliederenkoor is een ambitieus koor. Thuis oefenen en tijdens de repetities geconcentreerd je best doen horen erbij. Net als plezier hebben en blij zijn dat het steeds beter klinkt. Dirigent Marc Buijs is soms streng, vaak grappig (vooral zijn smakelijke verhalen en voorbeelden van zingen zoals het níet moet) en altijd héél duidelijk. In de pauze hoor je geanimeerde gesprekken bij de (zelf meegebrachte) koffie en thee. Zo vliegt de avond voorbij. Wat is samen zingen toch leuk!

Ik wil graag meedoen!