Binnenkort

Wat doen we komend seizoen? Mozart! En: solfège!

Na de succesvolle uitvoering van Händels Messiah heeft het Liefdesliederenkoor gewerkt aan een wat bescheidener programma. Dat voeren we uit in ons meiconcert op donderdag 30 mei a.s., om 20.30 uur in de Remonstrantse Kerk in Oosterbeek.

En daarna? Het Requiem van Mozart! Een werk dat al lang op ons verlanglijstje staat. Interessante muziek en een mooie uitdaging voor het koor. We zijn er stiekem al aan begonnen en het enthousiasme spat ervan af. Wnat ja, wie houdt er niet van deze prachtige muziek? Omdat het Requiem niet heel lang is, doen we er nog een Mozartje bij: de Vesperae Solennes de Confessore. Vespers dus, een heel andere sfeer dan het Requiem, en ook vele minder bekend, maar maar minstens even mooi. Het concert staat voorlopig gepland op 18 mei 2025. We verheugen ons er nu al op!

We hebben intussen ook een start gemaakt met solfège. Oftewel: de kunst van het van blad zingen. Want we merken steeds dat thuis oefenen en van blad zingen niet voor iedereen even makkelijk gaat. En je hebt die vaardigheden wel nodig, zodat we tijdens de repetities sneller toekomen aan muziek maken in plaats van noten oefenen.

Dus beginnen we nu elke repetitie met 10 minuten solfège oefenen. We gebruiken hiervoor het boek Jongleren (Silvère van Lieshout). Na een jaar, verwacht dirigent Marc Buijs, zijn we dan veel beter in staat nieuwe muziek in te studeren. Kunnen we straks nog mooier zingen!

Mozart en solfège, twee extra goede redenen om nu lid te worden! Er is plek voor tenoren (nog 5), bassen/baritonnen (nog 3) en hoge sopranen (1 of 2).
Kom erbij!