Binnenkort

Wat doen we komend seizoen? Een nieuwe start. Inclusief solfège!

Na de succesvolle uitvoering van Händels Messiah heeft het Liefdesliederenkoor gewerkt aan een wat bescheidener programma met liederen van Brahms en Schütz. Maar we achten de tijd nog niet rijp om op korte termijn een concert te geven met dit lastige, zesstemmige repertoire. Is dat erg? Helemaal niet! Na de zomer hebben we een nieuwe start gemaakt. En niet alleen met nieuw repertoire, maar ook met solfège. Oftewel: de kunst van het van blad zingen. Want we merken steeds dat thuis oefenen en van blad zingen niet voor iedereen even makkelijk gaat. En je hebt die vaardigheden wel nodig, zodat we tijdens de repetities sneller toekomen aan muziek maken in plaats van noten oefenen.

Dus beginnen we nu elke repetitie met 10 minuten solfège oefenen. We gebruiken hiervoor het boek Jongleren (Silvère van Lieshout). Na een jaar, verwacht dirigent Marc Buijs, zijn we dan veel beter in staat nieuwe muziek in te studeren. Kunnen we straks nog mooier zingen. En het is een extra goede reden om nu lid te worden!

En... we geven een klein kerstconcert op donderdagavond 21 december! Meer nieuws volgt.