Highlights

In de 31 jaar van zijn bestaan heeft het Liefdesliederenkoor al heel wat leuke, mooie, grote en kleine concerten uitgevoerd. Onze highlights van de afgelopen 3 jaar:

Johannes Passion van J.S. Bach

23 maart 2019 in de OLV ten Hemelopnemingkerk Renkum

Dirigent: Marc Buijs.
Orkest: Parnassus Ensemble.
Solisten:

• Jan Kristof Schliep (evangelist)
  • Hans Scholing (Christus)
  • Francine van der Heijden (sopraan)
  • Desirée Verlaan (alt)
  • Maarten Romkes (tenor)
  • Joris van Baar (bas).

In een bomvolle kerk voerde het Liefdesliederenkoor Bachs Johannes Passion uit. Geniale, dramatische muziek en een belevenis om die te zingen, samen met solisten en orkest. Een geslaagd project, waar we met trots op terugkijken!

Luisterfragment

Gedroomd land

Gedroomd land is een serie muziektheatervoorstellingen van De Plaats, gespeeld op verschillende landgoederen. Rode draad: de rijke geschiedenis van Gelders Arcadië. Op 28, 29 en 30 juni 2019 zong het Liefdesliederenkoor in deze voorstelling liederen onder leiding van Lucas Wiegerink.

En dit heeft het Liefdesliederenkoor ook gezongen:

• Matinee Kneppelhout, met Finse en Estse volksmuziek en liederen van Hindemith, Janáček en Poulenc (2019).
  • Madrigalen van onder andere Orlando di Lasso, Bennet, Hindemith, Elgar en Whitacre (2018).
  • Otče náš en andere liederen van Janáček, en liederen van Brahms (2017).
  • Mis in c klein – W.A. Mozart (2016).
  • Ein deutsches Requiem – J. Brahms (2013).