Kom erbij! Lid worden van het Liefdesliederenkoor

Kom je meezingen?

Nieuwe leden zijn altijd welkom bij het Liefdesliederenkoor! Om het evenwicht tussen de stemmen goed te bewaken, nemen we op dit moment geen sopranen en alten aan. We zoeken wel tenoren (4 of 5) en bassen (2). Koorervaring is niet per se noodzakelijk, maar je moet wel een goede zangstem hebben en noten kunnen lezen. Verder moet je natuurlijk beschikbaar zijn op de donderdagavond van 19.30 tot 21.45 uur. We repeteren in de Remonstrantse Kerk, Wilhelminastraat 10, 6862 HC Oosterbeek. In de schoolvakanties zijn er geen repetities. Er zijn incidenteel bijzondere repetities, zoals een generale of een oefenzaterdag vlak voor een concert.

Aanmelden & stemtest

Zo werkt het: laat ons weten dat je belangstelling hebt via een koorlid dat je kent of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We nodigen je dan uit om een paar keer mee te zingen en de sfeer te proeven. Bevalt het koor je en wil je meedoen? Dan neemt de dirigent een stemtest bij je af om te kijken of je stem geschikt is. Meestal vindt de stemtest plaats na de derde keer dat je op proef hebt meegezongen. Je zingt iets van je keuze, en de dirigent geeft je enkele zangopdrachten. Bij de stemtest zijn 2 bestuursleden aanwezig. Na de test hoor je direct of je welkom bent in het Liefdesliederenkoor. Na een half jaar is er een evaluatie waarin we kijken of de samenwerking naar wens verloopt. Als er twijfel is bij de stemtest over iemands geschiktheid, komt er een proefperiode van 12 repetities waarin je als aspirant-lid de gelegenheid krijgt te groeien in het koor. Daarna kun je alsnog lid worden, mits je geschikt bent natuurlijk.

Kosten lidmaatschap

Vanaf 1 januari 2023 is de contributie € 35 per maand. Voor koorleden die dit echt niet kunnen betalen, zoeken we een oplossing.

Concertkleding

Voor elk concert spreken we van tevoren af wat we aantrekken, omdat we als koor eenheid willen uitstralen. Meestal is het kledingvoorschrift: nette kleding in zwart, zwart-wit of zwart met donkerrood accent. Dit wordt altijd ruim van tevoren bekend gemaakt. We hebben geen eigen kledingcollectie, iedereen zorgt zelf voor de juiste concertkleding.

Afsluiting seizoen

We sluiten elk seizoen af in de zomer met een gezellige avond. Iedereen neemt wat lekkers mee en het koor zorgt voor de drank. Extra leuk wordt het als je iets gaat zingen (Marc begeleidt desgewenst) of een act doet ter verhoging van de feestvreugde!